الاسم: كميلة الهادي سالم الغويلى

الدرجة العلمية: أستــاذ مساعــد.

البريد الجامعي: k.alghuwaili@asmarya.edu.ly

الباحث العلمي: Kamila Algwil

رقم الهاتف: 0921112647

المهام

المهام الحالية:

  • عضو هيئة تدريس في كلية العلوم الإنسانية للبنات قسم اللغة الإنجليزية.
  • عضو هيئة تدريس متعاون في أكاديمية الدراسات العليا جنزور ومصراته.
  • الإشراف على رسائل ماجستير لطلبة أكاديمية الدراسات العليا مصراته

المهام السابقة:

  • عضو لجنة علمية بالجامعة الأسمرية
  • الإشراف على طلبة ماجستير في جامعة هدرزفيلد بريطانيا.
نبذة عن المسار الأكاديمي
  • تحصل على الدرجة الجامعية الأولى، تاريخ الحصول عليها 2001، في مجال اللغة الإنجليزية من جامعة المرقب، ليبيا.
  • تحصل على الإجازة العالية في تخصص اللغة الإنجليزية من جامعة هدرزفيلد، بريطانيا.
  • ثم تحصل على الإجازة الدقيقة في تخصص اللغة الانجليزية من جامعة هدرزفيلد، بريطانيا.
  • تاريخ أول تعيين بالجامعة 27/3/2017م.
  • تاريخ تسلسل الترقيات العلمية: من مساعد محاضر إلى محاضر2017/3/27
  • من محاضر إلى استأد مساعد 16/9/2020
المجالات البحثية
  • كل ما يتعلق بتدريس وتعليم اللغة الإنجليزية
الأنشطة العلمية والمهنية الخارجية
  • الاستشارات الخارجية [أكاديمية الدراسات العليا جنزور بخصوص مقترحات لرسائل الماجستير تبع قسم اللغة الإنجليزية ا].
  • العمل بمهن أخرى خارج نطاق الجامعة. تقييم ثلاثة بحوت للترقية إلى استأد مساعد جامعة المرقب.
  • تدريس مادة Teaching Methodology في أكاديمية الدراسات العليا مصراته سنة 2021-2022 فصل الخريف
  • تدربس Teaching Methodology في أكاديمية الدراسات العليا جنزور قاعات الجامعة الأسمرية التابعة لجنزور فصل الخريف 2021-2022
  • الإشراف على رسائل ماجستير وحضور سمينارات ومناقشات رسائل ماجستير
  • 2020 I have certificate of excellency in reviewing papers
  • Reviewer in Spring Journal
  • Reviewer in Education Journal
  • 2008 an intensive course in general English language in Bradford college
  • 2008 15 weeks’ preparation course for IELTS at university of Bradford
  • 2009 5 in IELTS
  • I attended and presented research papers in three main conferences in the United Kingdom; they are as follow:
  • IATEFL in Liverpool in 2013
  • BERA in London in 2014
  • IAFOR European conference in Education in Brighton in the UK
  • In 2015 I presented and published a research paper in IAFOR European conference in Education in Brighton in the UK and I appointed as a reviewer and editor in their journal.
  • I attended training courses at university of Huddersfield; they are:
  • Teaching Assistant Preparation Programme (TAPP) in 2012 which includes
  • Introduction to teaching and learning, introduction to small groups teaching, designing learning activities, introduction to lecturing and teaching large groups, student assessment and feedback, developing effective presentation skills, introduction to supporting disabled students, and evaluating learning and teaching.
  • Writing literature review in 2013
  • Presentation skills in 2014
  • Argumentation and critical writing and practice in 2014
المنشورات

المؤتمرات العلمية:

أهم المؤتمرات العلمية التي شارك بها كباحث أو متحدث رئيسي:

  • مؤتمر ITEFLفي ليفر بول في بريطانيا
  • مؤتمر في برايتون في بريطانيا
  • مؤتمر BERA في لندن بريطانيا

الدوريات العلمية:

  • Algwil, K. (2022). EFL Libyan Students’ Perceptions of Writing Research Project. A case Study during the Era of the Covid-19 Pandemic. Faculty of Languages, Issue24, January.
  • Algwil, K. (2022). The perceptions of Undergraduate Libyan Students about their E- Learning Experiences. Faculty of Languages, Issue 26, January.
  • Algwil, K. (2023). EFL Libyan Teachers’ Perceptions about the Implementation of Communicative Language Teaching at a Secondary School in Libyan. Journal of Academic Research (Applied Sciences), Issue 24, pp.1-12.
  • كميلة الغويل . (2022) ، تصورات الطلاب الليبيين حول كتابة  كشروع بحثي، دراسة حالة خلال عصر وباء كوفيد -19 ، كلية اللغات ، العدد 24 ، يناير
  • كميلة الغويل . (2022) ، تصورات الطلبة الليبيين الجامعيين عن خبراتهم في التعلم الإلكتروني ، كلية اللغات ، العدد 26 ، يناير
  • كميلة الغويل ، (2023) ، تصورات المعلمين الليبيين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية حول تنفيذ طريقة تدريس اللغة التواصلية في مدرسة ثانوية في ليبيا ، مجلة الباحث الأكاديمي (العلوم التطبيقية) ، العدد 24 ، ص 1-12.
  • Learning Experiences of Libyan Master’s Students at a UK University
    Kamila Algwil, University of Huddersfield, UK. http://iafor.org/issn-2188-1162-the-european-conference-on-education-2015- official-conference-proceedings/
  • “Learning Experiences of Libyan Master’s Students at a UK   University: A case from Post-Conflict Situation” Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies ISSN 2047-1278 http://scottishjournal.co.uk
  • Algwil, (2014). Learning Experiences and Learning Expectations of Libyan Master’s Students at a UK University: Intercultural Adaptation and Identity. In: BERA Conference 2014, 23rd – 25th September 2014, London, UK. (Unpublished)
  • The application of the communicative language teaching method in the Libyan class at a UK university: Lesson plan, rational, and evaluation. https://grdspublishing.org/index.php/PUPIL/article/download/1938/3443
  • Case Studies of Two Second Language Learners of English, https://mattersofbehaviour.org. The Motivation of Adult Second Language Learners of English in Classroom at a UK University.
  • K.(2020) Undergraduate Female Libyan Students’ Perceptions about the Challenges in Writing at a Libyan University: A case study from Civil-war and ongoing Conflict Libya
  • Algwil, K. (2022). EFL Libyan Students’ Perceptions of Writing Research Project: A Case Study during the Era of the COVID-19 Pandemic. Faculty of Languages, Issue 24. January
  • K (2022). The Perceptions of Undergraduate Libyan Students about their E-Learning Experiences. Faculty of Languages, Issue 26. January
  • Algwil, K. (2023). EFL Libyan Teachers’ Perceptions about the Implementation of Communicative Language Teaching at a Secondary School in Libya. Journal of Academic Research (Applied Sciences), Issue 24, pp. 1-12
  • Algwil, K. (2023). The Significant Role of Audio-visual Aids in EFL Classroom at a Libyan University: Libyan Teachers’ Perceptions and Perspectives.